субота, 19 листопада 2016 р.

Тема. Етапи онтогенезу людини. Формування статевих ознак. Будова статевих органів. Розвиток статевих клітин.

Мета: повторити матеріал про статеве розмноження тварин і рослин,
         вивчити будову репродуктивної системи людини, показати взаємозв’язок          між її будовою і функціями.
Очікувані результати:
назвати:
- первинні та вторинні статеві ознаки людини;
- періоди онтогенезу людини;
характеризувати:
- реалізацію в людини функції продовження роду;
- будову і функції статевих залоз людини;
- будову статевих клітин;
Обладнання: таблиці «Види розмноження», „Вегетативне і статеве розмноження тварин”, малюнки підручника.

Тип уроку: засвоєння нових знань.


Хід уроку.

І. Актуалізація опорних знань.
Фронтальна бесіда за питаннями.
1.     Пригадайте, у чому полягає біологічне значення процесу розмноження?
2.     Які форми розмноження вам відомі.
3.     У чому полягають особливості статевого розмноження порівняно з нестатевим і вегетативним?
4.      У чому полягають його переваги?
5.      Яким способом може розмножуватись людина?
6.     Як ви думаєте, чи дуже відрізняється система органів людини і ссавців?
7.     Але чи реалізує людина свою природну потребу в продовженні роду так само як і тварини?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
         Статева функція -  єдина фізіологічна функція організму, що потребує для своєї реалізації дві різностатеві особини: чоловічу і жіночу.
         Чоловік і жінка. Дві створені природою статі, різні за біологічними властивостями. Ніякі соціальні процеси не зможуть відмінити природної функції жінки – бути матір’ю, продовжувачки людського роду, так само як і ніщо не зможе відмінити особливої біологічної функції чоловіка – носія життя.
         Постановка проблемного питання:
- Які ж природні, біологічні відмінності чоловіка і жінки?


ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Анатомія і фізіологія статевої системи чоловіка.
З метою опереджуючого навчання учні об’єднані на дві групи (хлопчики і дівчатка). Представник від групи дівчаток розповідає про внутрішні  та зовнішні чоловічі статеві органи. Решта доповнюють.
         У плоду чоловічої статі вже на восьмому-десятому тижні внутрішньоутробного розвитку можна виявити внутрішні статеві органи, на 15-20 - зовнішні.
2.Статева система жінки
Група хлопчиків. Представник від групи розповідає про жіночі статеві органи.
         У плодів жіночої статі диференціація внутрішніх і зовнішніх статевих органів проходить дещо пізніше.
3.Висновок.
Учні роблять висновок не тільки про відмінності, але й про схожість чоловічої та жіночої статевих систем.
         В зародку обидві системи розвиваються з одного ембріонального зачатка. Спільними для обох статей є тільки принципові схеми анатомічної будови й функціонування статевої системи.
Робота з таблицею.
Учні заповнюють таблицю.

Чоловіча статева система
Жіноча статева система
Статеві залози
Яєчка
Яєчники
Статеві шляхи
Сім’явипорекувальні протоки
Маткові труби
Додаткові утворення
Придатки яєчок, передміхурова залоза
Матка

Органи копуляції
Статевий член
піхва
Біологічні відмінності між статевою системою чоловіка та жінки створені природою так, щоб могло виникнути нове життя, а в результаті міг продовжитися рід людський.
4. Статеві клітини.
Будова функції дозрівання. Гаметогенез.
Розповідь з використанням мал.підручника утворення сперматозоонів і яйцеклітини людини.
5.Статеві гормони.
Постановка проблемного питання.
Чи будуть причиною розладнань статевої функції зміни тільки статевих органів?
6.Розповідь з елементами бесіди.
Висновок. Як у чоловіків так і у жінок функція статевих залоз знаходиться під контролем дуже складного нейрогуморального механізму їх регуляції.

ІУ. Закріплення знань.
Пояснити терміни: гамети, сперма, сперматогенез, овогенез, сперматозоон (сперматозоїд), яйцеклітина.

У. Домашнє завдання.
                       Вивчити § підручника.



Немає коментарів:

Дописати коментар