середа, 16 листопада 2016 р.

Тема: Статеве дозрівання.

Мета: сформувати в учнів уявлення про статеве дозрівання та його вікові
         особливості, як біологічну основу продовження роду, встановити головну
         роль у цьому  процесі гормональної регуляції, виховувати культуру
         особистих стосунків у період статевого дозрівання.
Тип уроку: урок – діалог.

Місце уроку в навчальній темі: поточний.

Обладнання: настінні таблиці, малюнки. рекомендована література для читання.

Методи і методичні прийоми: словесний, наочний.

                                     Епіграф
         Три джерела мають потяги людини:
         Душу, розум і тіло.
         Потяги душ народжують дружбу Потяги розуму народжують повагу.
         Потяги тіла народжують бажання
         Поєднання трьох потягів народжують кохання.
                   Давньоіндійський трактат „Гілка персика”


Проблемне питання: що таке сексуальна свобода?

                                      Хід уроку:

І.Мотивація навчальної діяльності.
Вислів В.Г.Бєлінського „Цнотливість дівчини не в тому, щоб вона по-дитинному не знала, а в тому, щоб вона по-дитинному знала і в знанні залишалась чистою і непорочною”.
Запрошую вас до діалогу:
- Який період у своєму житті всі зараз переживаєте?
- Давайте спробуємо описати його особливості.
- Ж.Ж.Руссо назвав підлітковий вік „другим народженням", бо вперше людина народжується, щоб існувати, а вдруге, щоб продовжувати рід. Чи згодні ви з цим твердженням?
ІІ. Засвоєння нових знань.
         Всім відомо, що зовнішній вигляд чоловіків і жінок має багато відмінностей, але коли придивитися до них уважніше, то виявляється, що їх набагато більше, ніж здається на перший погляд. А починаються ці відмінності ще..., як ви думаєте, коли? ... у внутрішньоутробному розвитку.

Повідомлення дітей: „ 33 відмінності між чоловіками і жінками”.
Ось чому, говорячи про статеве дозрівання ми говоримо окремо, отже:
1.Статеве дозрівання хлопчиків
- поява вторинних статевих ознак
- збільшення зовнішніх і внутрішніх статевих органів.
- оволосіння по чоловічому типу
- розвиток мускулатури (розширені плечі, звужені стегна)
- мутація голосу
- перші полюції
2.Статеве дозрівання дівчаток
- поява вторинних статевих ознак
- ріст молочних залоз
- округлення стегон і сідниць
- поява менструацій

3.Характеристика підліткового періоду:
- Спробуємо фізіологічно обгрунтувати труднощі цього віку.
Розповідь учениці „Статеві гормони”
Аналіз анонімних анкет учнів
         1.Що мені в собі подобається?
         2.Що дратує?
         3.Яким я хочу бути?
         4.Що хвилює найбільше?
         5.Що змінилося в моїх стосунках з батьками?.
         6.Я – закоханий?
         7.Чи хотів би я, щоб мій чоловік (дружина) мали дошлюбні статеві контакти. Чому?
         8.Що ви розумієте під висловом „сексуальна свобода”?

- Підлітковий вік – час великих захоплень, мрій, надій, сподівань і кохання. Але останнім часом ми чуємо це слово дуже часто і воно вже не має того неповторного значення як раніше.
Уривок з поезії Є.Євтушенка „Допрос под Брамса”
         Я думаю о вечном слове том
         Его мы отвлеченно произносим
         Обожествляем, а при всем при том
         Порою слишком просто произносим.
         Я глубоко его в себя запрячу
         Я буду помнить тверд, неумолим
         Что вместе с ним идут на бой за правду,
         И, умирая, побеждают с ним.

- А тепер спробуємо поринути у світ казок і легенд.
Учні розповідають казку В.О.Сухомлинського та міф про Филимона та Бавкіду.
- Так було в минулому, а в наш час ми зіткнулися зі страшним, на мій погляд, поєднанням слів „ займатися коханням”.
Вірш Н.Баклай „Ода любові”
- Запрошую Вас до дискусії: „Статеві стосунки в ранньому віці: за і проти”.
Отже:
- Чому нам даний статевий потяг? (для продовження роду).
- Чи означає це, що коли він є, то йому необхідно піддатися ?
Звернемося до скарбнички народної мудрості:
„Щоразу, коли щось дуже хочеться зробити, зупинись і помисли: чи добре те, чого тобі хочеться?”
                                      Л.М.Толстой
„Доброчинність полягає не у відсутності пристрастей, а в керуванні ними”
                                      Бернард Шоу

- То як ми відповімо на питання: що я повинен робити, якщо у мене виникають сексуальні бажання?
(Коли юнак чи дівчина дорослішають, емоційно, духовно, фізично, повинно зростати і почуття відповідальності. Сексуальні почуття, що народжуються повинні допомагати юнаку в становленні мужності, шлюбу, батьківства, дівчині – жіночності, шлюбу, материнства. На відміну від тварин, людина може керувати своєю сексуальною енергією та перетворювати її в фізичну – спорт, духовну – розвиток талантів, захоплень.
І тут знову відмінності:
- якої близькості, як правило, прагнуть дівчата – емоційної чи фізичної? – емоційної.
- чи може юнак відчувати сексуальні бажання, не будучи прив’язаним емоційно? – так.
- а доктор Спок сказав так:
«Особливість чоловіка, навіть, порядного в тому, що він, намагаючись досягнути прихильності жінки, здатний перебільшувати свою любов, чи захоплення».
- Є ще декілька мотивів, через які молоді люди вступають в ранні статеві контакти.
Мотив 1. У деяких молодих людей є думка, що близькість з неповнолітньою дівчиною характеризує їх як „справжніх чоловіків?” Чи погоджуєтеся ви з цим?
По чому ж насправді можна судити про життєві установки чоловіка, про його благородство, великодушність, етичні норми. Відповідь є у Расула Гамзатова:
                   „Я спросил на вершине,
                   Поросшей кизилом:
                   Что мужского достоинства
                   Служит мерилом?»
                   «Отношением к женщине»,
                   Молвило небо в ответ.
                   «Чем измерить, - спросил я
                   У древней былины, -
                   Настоящее мужество
                   Сердца мужчины ?»
                   «Отношением к женщине,»
                   Мне отвечала она
                   «Чем любовь измеряется
                   Сердца мужского?»
                   «Отношением к женщине…»

Мотив 2. Є така точка зору: незайманність – поняття, безнадійно віджило свій вік. Чи можна це спростувати?
Так. Адже треба згадати: на протязі багатьох століть саме жінка відстоювала право належати тільки одній людині, а не всім чоловікам в племені і ще в первіснообщинному ладі людство відмовилось від безладних статевих зв’язків. То чи варто тепер в ХХІ ст. повертатися до них?
Згадаємо слова О.Пушкіна
                   Разврат, бывало, хладнокровный
                   Наукой славился любовной,
                   Сам о себе везде трубя
                   И, наслаждаясь, не любя.
                   Но эта важная забава
                   Достойна старых обезьян
                   Хваленых дедовских времен…
А в Симоніда Кеоського є такий вислів:
«Яке найкраще придане нареченої?
Чистота і соромливість».
Мотив 3. Необхідно перевірити фізіологічну сумісність. Чи правильна така думка?
- Так, твердять люди, що не знають про існування, особливо у жінок синхронності між психологічною і сексуальною сумісністю: буде глибоке почуття до даної людини – буде й інтимна гармонія, не буде потягу – відійдуть і радощі тілесних насолод.
У мудреця спитали: „Що таке любов?”
„Це те, - відповів мудрець, що збільшується завдяки добру і зменшується завдяки несправедливості”.
„Любов є єдиною пристрастю, що оплачується тією ж монетою, яку вона чеканить”
                            Стендаль.
Тож скажіть: чи зменшується число розлучень, неповних сімей і покинутих дітей? Чи допомагають „проби до весілля зменшити їх кількість?
Мотив 4. Чи не шкідливим є статеве утримання?
Статеве утримання до повної фізіологічної зрілості корисне і юнакам і дівчатам. Це положення тисячократно перевірене всією історією людства, не потребує додаткового аргументування.
Мотив 5. Ми живемо у сучасному вільному світі, у вільному суспільстві. Чи не здається вам, що ідеї цнотливості й утримання від статевого життя до шлюбу трохи старомодні?
Отже, з цього питання виникає відразу кілька:
- що означає бути вільним?
- чи означає бути вільним це робити те, що заманеться?
- чи суперечить ідеї свободи утримання від нікотину, алкоголю, статевого життя до щлюбу?
Сценка „Костя і Оксана”.
Звернемося до фактів. Наслідки раннього статевого життя це:
1.Можливість захворіти СНІДом.
2.Венеричні хвороби, що приведуть до безплідності.
3.Небажана вагітність.
4.Ранній аборт.
5.Непевність у своєму другові (подрузі).
6.Вступ до шлюбу через необхідність, а не через кохання.
7.Виховання дитини в неповній сім’ї.
8.Необхідність кинути навчання.
- Тож чи можемо ми назвати таку людину вільною?
- Хто ж по-справжньому вільний: той, хто робить, як йому заманеться, чи той, хто себе контролює?
- Чи старомодна та людина?
- Як ми можемо її назвати? (Розумна, розважлива, поміркована, далекозора, цінує свою людську гідність. Керується розумом, а не емоціями або інстинктами).
- Яка дівчина матиме більше проблем: та, яка вибрала шлях цнотливості чи статевих контактів?
Отже, тепер ми знаємо, що треба вміти сказати „ні” і чому треба так сказати. Але як?
Картки (групова форма роботи). Дати відповіді на питання.
- А що робити, коли людина вже доросла, але все ж вирішила утриматися від статевих відносин від шлюбу?
- Тоді на допомогу приходять поцілунки. Розповідь учнів: „Наука про поцілунки”, „Що ви знаєте про поцілунки?”
ІУ. Узагальнення.
         Отже зараз, коли ЗМІ з усіх сторін завалюють нас „вільною” сексуальною інформацією, необхідно мати досить сміливості, щоб сказати „ні” вільній любові. На зміну терміну „вільний секс” приходить „абсолютний секс”. Абсолютний – значить назавжди, незмінно один чоловік і одна жінка живуть один для одного в нерозлучному подружньому союзі.
         Чи не хотіли б ви бути саме цим чоловіком або цією жінкою?

         Що ж таке сексуальна свобода: можливість переспати з будь-ким чи вміння сказати „ні”, коли тобі не хочеться близькості.

Немає коментарів:

Дописати коментар